2013-12-18
Numer 112 w jednym miejscu
Od dziś dzwoniący pod numer alarmowy 112 z terenu całego województwa połączą się z operatorami przyjmującymi zgłoszenia w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Szczecinie.

18 grudnia do WCPR włączono powiaty: sławieński, szczecinecki, koszaliński i miasto Koszalin. Był to ostatni etap przełączania obsługi numeru 112 z komend powiatowych policji i straży pożarnej do Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego. WCPR działa od początku lipca br.
Obsługą numeru alarmowego zajmuje się jednocześnie 7 operatorów. Średni czas oczekiwania na połączenie pod 112 wynosi 12 sekund. - O tym, że nasi mieszkańcy mają coraz większe zaufanie do numeru alarmowego świadczy liczba połączeń w czasie huraganu, który przeszedł przez nasze województwo – mówi wojewoda Marcin Zydorowicz. – Od 5 do 9 grudnia odnotowaliśmy ponad 12 tys. zgłoszeń pod numer 112. Ważne, że nie zakłóciło to funkcjonowania WCPR i nie wydłużyło czasu oczekiwania na rozmowę z operatorem – dodaje wojewoda Zydorowicz.
Operatorzy 112 nie tylko zajmują się przekazywaniem informacji odpowiednim służbom, ale czasem bezpośrednio angażują się w ratowanie życia. W ostatnich tygodniach obsługujący nr 112 do czasu przybycia na miejsce odpowiednich służb dwa razy podtrzymywali rozmowę z osobami, które targnęły się na swoje życie. W obu przypadkach udało się nie dopuścić do tragedii.
Niestety nadal około 80 procent zgłoszeń pod numer alarmowy jest niezasadnych. Dzwoniący pytają o dyżury aptek, numery telefonów, adresy instytucji lub zgłaszają sprawy nie wymagające natychmiastowej interwencji służb.
Galeria zdjęć: