2013-10-04
Jak rozmawiać?
O co zapyta operator 112:
- zapyta o rodzaj i miejsce zdarzenia,
- wstępnie oceni sytuację i zadecyduje, która służba powinna być skierowana do miejsca zdarzenia,
- poinformuje znajdujące się najbliżej zdarzenia służby ratunkowe, dlatego tak istotne jest mozliwie najprecyzyjniejsze wskazanie lokalizacji,
- jeśli zajdzie taka potrzeba, operator może połączyć osobę zgłaszającą zdarzenie bezpośrednio z dyspozytorem danej służby np.: z dyspozytorem medycznym.
Należy pamiętać, że w przypadku zagrożenia kilka osób może dzwonić jednocześnie na numer alarmowy „112”, zgłaszając to samo zdarzenie. Nie należy się irytować, jeżeli operator przyjmie zgłoszenie i po weryfikacji oraz zadaniu jednego lub dwóch pytań, szybko zakończy rozmowę. Działanie to ma na celu uniknięcie blokowania linii oraz powielania tych samych informacji o zdarzeniu, do którego zostały już zadysponowane właściwe służby.