2013-04-10
Centrum Powiadamiania Ratunkowego - struktura
Kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Małgorzata Smolarek
pokój 047
tel.: 914303711
e-mail: msmolarek@szczecin.uw.gov.pl
Zastępca Kierownika
Piotr Reca
pokój 042
tel.: 914303299
e-mail: preca@szczecin.uw.gov.pl
Administrator systemu
pokój 041
tel.: 914303624
Operatorzy Numerów Alarmowych (wieloosobowe stanowisko ds. obsługi zgłoszeń alarmowych)
pokój 27-29
DO ZADAŃ CENTRUM POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO należy prowadzenie spraw dotyczących:
- całodobowego przyjmowania informacji o wystąpieniu lub podejrzeniu wystąpienia stanu nagłego zagrożenia dla życia i zdrowia, środowiska lub mienia przekazywanych na numer alarmowy 112;
- całodobowego zapewnienia obsługi zgłoszeń alarmowych, w tym obcojęzycznych, kierowanych na numer 112;
- kwalifikowania zgłoszeń alarmowych w zależności od miejsca zdarzenia i rodzaju zagrożenia w celu jego zarejestrowania i zakończenia zgłoszenia albo zarejestrowania i przekazania odpowiednio do:
a) dyspozytora Państwowej Straży Pożarnej,
b) jednostek Policji,
c) dysponenta jednostki systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego,
d) innych podmiotów ratowniczych lub służb współpracujących z systemem powiadamiania ratunkowego, które są przygotowane do niezwłocznego reagowania i realizowania zadań w czasie występowania nagłego zagrożenia dla życia i zdrowia albo mienia i środowiska; - zapewnienia wymiany informacji w czasie rzeczywistym pomiędzy operatorami numerów alarmowych i dyspozytorami służb i podmiotów ratowniczych spoza Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego;
- przekazywania do podmiotów ratowniczych informacji co najmniej o miejscu zdarzenia, rodzaju zagrożenia i liczbie poszkodowanych, przy użyciu dostępnych w Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego środków i systemów teleinformatycznych;
- powiadamiania o zdarzeniu, w sytuacjach tego wymagających innych Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego oraz podmiotów ratowniczych i służb w celu wspomagania i zabezpieczenia działań ratowniczych lub akcji prowadzenia medycznych czynności ratunkowych;
- współdziałania z innymi Wojewódzkimi Centrami Powiadamiania Ratunkowego, przez utrzymywanie łączności i wymianę informacji w zakresie niezbędnym do skutecznego prowadzenia działań ratowniczych i akcji prowadzenia medycznych czynności ratunkowych, za pośrednictwem dostępnych środków i systemów teleinformatycznych;
- przejmowania obsługi zgłoszeń na numery alarmowe z obszaru działania innego Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego, wyznaczonego w „planie zastępowalności”, w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej, uniemożliwiającej całkowicie bądź częściowo przyjmowanie i obsługę przez jego operatorów zgłoszeń alarmowych lub zniszczenia jego infrastruktury;
- utrzymywania stałej łączności ze służbami i podmiotami ratowniczymi współpracującymi z systemem powiadamiania ratunkowego;
- organizowania, według potrzeb, współdziałania podmiotów ratowniczych współpracujących z systemem powiadamiania ratunkowego;
- sporządzania informacji i analiz z bieżącego funkcjonowania Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego;
- korzystania z systemu teleinformatycznego do obsługi zgłoszeń alarmowych realizowanych na numer 112 oraz jego nadzorowania;
- współpracy operatorów numerów alarmowych z lekarzem koordynatorem ratownictwa medycznego w realizacji jego zadań