Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
Piotr Łodygowski
tel. 91 4303 784
email: in@szczecin.uw.gov.pl
Kierownik Kancelarii Tajnej
Waldemar Redmer
tel. 91 4303 584
fax. 91 4303 684
email: in@szczecin.uw.gov.pl
Do szczegółowego zakresu działania Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Urzędzie Wojewódzkim i Delegaturze Urzędu; w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego w tym zakresie;
- zapewnienie w jednostkach administracji zespolonej ochrony informacji niejawnych w zakresie i na zasadach określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
- opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
- opracowywanie instrukcji określających sposób i tryb przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” oraz „zastrzeżone”;
- opracowanie i aktualizowanie dokumentacji bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych do przetwarzania informacji niejawnych;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- przekazywanie ABW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
- przechowywanie akt zakończonych postępowań sprawdzających; udostępnianie tych akt w trybie przewidzianym ustawą o ochronie informacji niejawnych;
- prowadzenie Kancelarii Tajnej odpowiedzialnej za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie materiałów niejawnych uprawnionym osobom;
- podejmowanie niezwłocznych działań zmierzających do wyjaśnienia okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz ograniczenia jego negatywnych skutków;
- współdziałanie z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w opracowywaniu dokumentów planu obronnego, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej;
- monitorowanie terminów składania, przyjmowanie, ewidencjonowanie i przechowywanie oświadczeń o stanie majątkowym:
a) Wicewojewody Zachodniopomorskiego,
b) Dyrektora Generalnego Urzędu,
c) członków korpusu służby cywilnej zajmujących stanowiska dyrektorów wydziałów i ich zastępców, głównego księgowego oraz stanowiska równorzędne pod względem płacowym,
d) urzędników służby cywilnej,
e) kierowników jednostek administracji zespolonej i ich zastępców; - analiza danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym;
- prowadzenie spraw wynikających z kompetencji Wojewody określonych ustawą o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, a w szczególności:
a) przyjmowanie oświadczeń lustracyjnych od osób kandydujących do objęcia lub wykonujących funkcje publiczne,
b) przekazywanie oświadczeń, o których mowa w lit. a do Biura Lustracyjnego Instytutu Pamięci Narodowej.
Zobacz również artykuły:
1 | Wzór oświadczenia o stanie majątkowym |
Lista załączników:
Typ | Plik załącznika |
wzór informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego rozmiar pliku: 84.9 kB, typ pliku: *.pdf, zmodyfikowany: 2021-11-16 09:00:51 | |
wzór oświadczenia lustracyjnego rozmiar pliku: 244.1 kB, typ pliku: *.pdf, zmodyfikowany: 2021-11-16 09:01:24 |